Komunikat w Sprawie Organizacji Bezpośredniej Obsługi Interesantów w Urzędzie Miasta i Gminy Sobótka

Szanowni Państwo, W związku z obowiązkiem nałożonym przez Ministra Zdrowia w sprawie zamknięcia urzędów administracji publicznej i przejścia na pracę zdalną pracowników, a także utrzymującym się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stanem epidemii, niezbędne jest podejmowanie działań mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 oraz o dbając o zdrowie i bezpieczeństwo interesantów, jak również pracowników Urzędu Gminy,

Burmistrz Miasta i Gminy w Sobótce od dnia 27.01.2022r. do odwołania wprowadza ograniczenia związane z bezpośrednią obsługą interesantów oraz dostępem do budynku Urzędu Miasta i Gminy.

Obsługa interesantów Urzędu Miasta i Gminy w Sobótce możliwa jest wyłącznie w specjalnie wyznaczonym ku temu miejscu, z zachowaniem reżimu sanitarnego, jedynie w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wyłącznie po uprzednim telefonicznym bądź mailowym umówieniu wizyty w Urzędzie

Załatwianie spraw urzędowych wymagających osobistego stawiennictwa (itp. dotyczących sporządzenia aktu zgonu, wydania dowodu osobistego lub meldunku) będzie możliwe TYLKO i WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UZGODNIENIU TERMINU.

W trakcie wizyty w Urzędzie interesanci oraz osoby niebędące pracownikami Urzędu, wchodzące do Urzędu w celu wykonywania czynności zawodowych, służbowych lub zarobkowych, są zobowiązane do:

  • przestrzegania nakazu zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki oraz na prośbę pracownika Urzędu odkrycia ust i nosa w przypadku konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby, z wyłączeniem dziecka do ukończenia 5 roku życia oraz osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim, z powodu trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa lub z powodu zaawansowanych schorzeń neurologicznych, układu oddechowego lub krążenia, przebiegających z niewydolnością oddechową lub krążenia, 
  • dezynfekcji rąk po wejściu do budynku Urzędu, w którym dostępny jest automatyczny dozownik z płynem do dezynfekcji, 
  • zachowania odległości co najmniej 1,5 m od innych osób przed i w budynku Urzędu.

Zaleca się składanie pism w następujący sposób:

  1. Drogą pocztową na adres Urzędu Miasta i Gminy Sobótka, ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka lub drogą mailową na poszczególne adresy e-mail, które dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.sobotka.pl/kontakty; 
  2. Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP; 
  3. Poprzez wrzucenie do specjalnie przygotowanej skrzynki podawczej znajdującej się na drzwiach przed głównym wejściem do budynku urzędu.

 

Przed głównym wejściem do budynku urzędu umieszczona została skrzynka podawcza, w której mieszkańcy mogą umieszczać wnioski, podania, deklaracje, itp. Skrzynka podawcza będzie opróżniana raz dziennie, co gwarantuje Państwu rozpoczęcie biegu sprawy w dniu jej dostarczenia i dotrzymania terminu zgodnie z KPA. W celu sprawnego załatwiania spraw, prosimy, aby w pismach dodatkowo podawać numer telefonu kontaktowego.

Zachęcamy do telefonicznego kontaktu:

Sekretariat 71 33 51 220
Urząd Stanu Cywilnego / zezwolenia na alkohol 71 33 51 240
Dowody Osobiste 71 33 51 228
Ewidencja ludności 71 33 51 228
Działalność gospodarcza/ profil zaufany 71 33 51 257
Gospodarka odpadami 71 33 51 259
Ochrona środowiska 71 33 51 239
Podatki 71 33 51 247

Z pracownikami urzędu możecie się Państwo kontaktować za pomocą pozostałych numerów telefonów oraz adresów e-mail, dostępnych w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Sobótce: https://bip.sobotka.pl/kontakty . Jednocześnie informujemy, że przyjęcia Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka, Zastępcy Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka a także Sekretarza oraz Skarbnika Miasta i Gminy Sobótka zostają zawieszone do odwołania.