9 lutego 2018
UMiG Sobótka
Udostępnij

Podatniku! Utwórz, podpisz i prześlij JPK_VAT

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu przypomina, że od 1 stycznia 2018 r. wszyscy podatnicy VAT mają obowiązek:

–  składania deklaracji VAT wyłącznie elektronicznie

–  prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT (rejestru sprzedaży i zakupów VAT)

–  przesyłania ewidencji VAT w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT).

W celu ułatwienia wypełnienia obowiązku przesłania pliku JPK_VAT:

1/   od 01.02.2018 r.  podatnicy VAT otrzymali do dyspozycji nowe, bezpłatne narzędzie do wysyłania pliku JPK_VAT – aplikację e-mikrofirma. E-mikrofirma umożliwia m.in. wystawianie faktur krajowych, zapisywanie faktur zakupu, automatyczne utworzenie ewidencji VAT na podstawie wprowadzonych dokumentów czy dodanie sprzedaży paragonowej. Dzięki niej podatnicy automatycznie wygenerują plik JPK_VAT (na bazie ewidencji VAT), wyślą go do Ministerstwa Finansów oraz pobiorą Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

2/   od 01.02.2018 r. są dostępne również nowe wersje:

– formularza JPK-VAT w formacie CSV do sporządzenia pliku JPK_VAT

– bezpłatnej aplikacji KLIENT JPK 2.0(v.1.0.3.0) do przesyłania JPK_VAT

Aplikacje oraz formularz można  pobrać ze strony internetowej: www.jpk.mf.gov.pl.

 

Do wysłania pliku JPK_VAT konieczna jest jego autoryzacja (uwierzytelnienie).

Służy do tego jedna z metod:  kwalifikowany podpis elektroniczny, Profil Zaufany (eGO) lub dane autoryzujące, tj.: imię i nazwisko, NIP albo PESEL, data urodzenia, kwota przychodu lub dochodu za rok 2016.

Profil Zaufany to bezpłatny klucz do e-administracji – narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim powinni to zrobić przedsiębiorcy. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego oraz bezpiecznego podpisania i przesłania pliku JPK_VAT.

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

  • przez system bankowości elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu,
  • przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym (np. urzędach skarbowych, oddziałach ZUS, urzędach gmin, urzędach miejskich).

W celu ułatwienia wypełnienia obowiązków w powyższym zakresie, w dniach 17.02 oraz 24.02.2018 r. w godzinach 9.00-13.00 pracownicy Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu będą udzielać informacji w zakresie:

– zakładania i potwierdzania Profilu Zaufanego (eGO)

– wysyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego JPK_VAT

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości założenia Profilu Zaufanego (eGO) znajdują się również na stronach internetowych:

www.pz.gov.pl                                                                                        

obywatel.gov.pl

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) będzie można uzyskać również na infolinii Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Dzwoniąc pod numery telefonów: 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych) i wybierając w systemie zapowiedzi numer 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO), przydatnego również do prawidłowego złożenia JPK_VAT.

Ponadto Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).