Sobótka, dnia 06.11.2025 r.
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA I GMINY SOBÓTKA
w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego
gminy Sobótka
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miejską w Sobótce Uchwały Nr III/16/24 z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Sobótka.
Jednocześnie na podstawie art. 39 ust. 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.) zawiadamiam o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji projektu planu ogólnego gminy Sobótka, obejmującej w szczególności sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko.
Dokumentacja sprawy znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej, w zakładce Plan ogólny oraz w Urzędzie Miasta i Gminy Sobótka, Rynek 1, 55-050 Sobótka (pokój nr 10) i można się z nią zapoznać w godzinach pracy Urzędu.
Zainteresowani mogą składać wnioski do ww. projektu planu ogólnego gminy Sobótka oraz w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28.11.2025 r. Wnioski należy składać:
- w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Sobótka lub pocztą na adres Urzędu Miasta i Gminy Sobótka, Rynek 1, 55-050 Sobótka;
- ustnie do protokołu w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Sobótka, Rynek 1, 55-050 Sobótka;
- w formie elektronicznej - za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres: urzad@sobotka.pl, poprzez adres do doręczeń elektronicznych (ADE: AE:PL-57019-10465-HTAAI-21) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miasta i Gminy Sobótka (ePUAP: /461d5fcamm/SkrytkaESP).
Wniosek należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509) dostępnym do wypełnienia w Urzędzie Miasta i Gminy Sobótka (pokój nr 10) lub do pobrania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Plan ogólny. Składający wniosek podaje: swoje imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej - o ile taki posiada, a także wskazuje czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem; może także podać dodatkowe dane do kontaktu jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka.
Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka
Przekazane dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z informacją zawartą w Biuletynie Informacji Publicznej: https://bip.sobotka.pl/artykul/ochrona-danych-osobowych-rodo przy uwzględnieniu art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Wzór formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (.pdf)
Wzór formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (.docx)
Przykład wypełnionego formularza wniosku do projektu POG - wzór Ministerstwa Rozwoju i Technologii
Materiały instruktażowe Ministerstwa Rozwoju i Technologii
Broszura informacyjna Ministerstwa Rozwoju i Technologii




